4/09/15

salam anak perantau

2014

2015


Zaman sekolah dulu, tiap kali bulan ramadhan, wajib selak surat khabar semata2 nak tengok salam perantauan :P
Walaupun cuma secebis, ada lah cita-cita nak belajar obesi.
Bila dengar senior itu senior ini pergi obesi, cemburu lah juga sebenarnya.
UPSR 5A, PMR 8A dengan result macam ni sebenarnya mak ayah yakin aku mampu pergi jauh.
Tapi disebabkan keadaan kesihatan aku yang kejap2 sakit, kejap2 hospital,
mak ayah tak yakin aku mampu pergi jauh seorang diri.
Tapi angan2 tu perlu ada untk jadi pembakar semangat belajar.
Dari angan2 mat jenin itulah Alhamdulillah Allah beri rezeki yang langsung tidak aku duga.
Jadinya hasrat dan cita-cita nak masuk paper dalam ruang salam perantauan
ni dah bertahun terbuku di hati.
Dan alhamdulillah, dah dua kali muka terpampang dalam paper :P
Dan aku yakin mak ayah tiap2 hari selak paper, menanti salam perantauan dari anaknya.
Buktinya keratan dua surat khabar sedang tertampal indah pada dinding bilik yang hanya berpenghuni setahun sekali :)